Näytetään tekstit, joissa on tunniste mango. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste mango. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 4. elokuuta 2013

Täytetyt avokadot

Meille tarjoiltiin helteisenä heinäkuun lomapäivänä Itä-Suomen suunnalla lehtipihvien rinnalla täytettyjä avokadoja, jotka oli viedä tajun mennessään. Resepti oli kokille löytynyt facebookin newsfeedistä. Yritettiin myöhemmin veneellä muistella mitä kaikkea täytteessä oli - ehkä jotain tällaista!

 
 
Täytetyt avokadot
4 hengelle

4 kypsää avokadoa
1 kypsä mango
1-2 nippua korianteria
1-2 limeä
Purkillinen mustia papuja
1 punasipuli
1 rasia kirsikkatomaatteja
Suolaa ja muita mausteita oman maun mukaan

Valmista pavut ohjeen mukaan (huom, esim. valkovihreät pakkaukset omaavalla GoGreen-merkillä on valmiiksi kypsennettyjä papuja, jotka täytyy vain huuhdella). Pilko mango, kirsikkatomaatit ja punasipuli mahdollisimman pieniksi kuutioiksi. Silppua korianteri. Sekoita kaikki ainekset keskenään. Purista limeistä mehut päälle, mausta suolalla. Anna maustua ennen tarjoilua noin 30 minuuttia.

Puolita avokadot ja täytä salsalla. Tarjoile mahdollisimman nopeasti, etteivät avokadot ehdi tummua.

lauantai 19. helmikuuta 2011

Kokoosohukaiset ja mango-inkiväärihilloke

Mums! Hesarin ruokatorstai yllätti mukavasti tarjoamalla trooppisia reseptejä talven keskelle. Mangosalaatin, kookos-mangokalan ja kookoskinuskin ohella löytyi resepti kokoosohukaisiin ja mango-inkiväärihillokkeeseen. Ja sehän sopii tähän keittiöön!



Kookosohukaiset
(40 pientä lettua)

2 dl kookosmaitoa
1 dl riisijauhoa
1/2 dl kookoshiutaleita
2 kananmunaa
1/2 dl sokeria
ripaus suolaa
voita tai öljyä paistamiseen

Vastaa keskenään kaikki ohukaistaikinan ainekset ja jätä taikina turpoamaan huoneenlämpöön 1-2 tunniksi niin että kookoshiutaleet kunnolla pehmenevät. Kuumenna ohukaispannu kohtalaisen kuumaksi. Sulata pannulla rasvaa ja paista taikinasta pieniä lettuja molemmin puolin. Tarjoa inkiväärihillokeen kanssa.



Inkiväärihilloke
1 iso kypsä mango
1 pala hillottua inkivääriä (meillä käytettiin jauhettua inkivääriä)
1 dl hillosokeria
1 dl omenamehua
tilkka väkiviinaetikkaa

Viipaloi mangon hedelmäliha paloiksi. Suikaloi hillottu inkivääri. Pane mango- ja inkiväärinpalat, hillosokeri, mehu ja väkiviinaetikkatilkka kattilaan. Anna kiehua hiljalleen välillä sekoittaein kymmenisen minuuttia, kunnes seos on hillomaista. Jäähdytä ja nosta jäähtyneenä viileään tarjoilua odottamaan.